Rano nedjeljno jutro, buđenje u 6:00, mora da se nešto opako sprema!
            Đir naravno... Dan je kao stvoren, sunce se lagahno sprema izaći, a bura danas neće pretjerano puhati.
            U planu je vožnja i obilazak:
--> Rijeka--> Tunel Učka--> Plovanija--> Portorož--> Piran--> Izola--> Kopar--> Kozina--> Rijeka

Lagano se oblačim, spremam stvari u tank torbu, idem na šetnjicu da se razbudim i krećem.
            Treba još skoknuti po benzin (idem odmah da poslije ne zadržavam), naći sa prvim dijelom ekipe, i pokupiti, pa onda na Vrata Jadrana od kuda je službeni polazak u 9:00. Čekanja nema. Ajde dobro, do 9:15 jer neki stvarno nisu stigli...
Opa Bato, čini se da nas ima dosta, 10 motora.
            Krećemo i vozimo prema Tunelu. Prvi put ove jeseni vidim da je cesta posoljena, dakle nije pretoplo. Na ulazu u tunel pokazuje +4. Nije ni zima, navukao sam zimske podstave na hlače i jaknu i zimske rukavice. Pametna odluka.
            S istarske strane Učke, vrijeme je za jednu „umjetničku“ sliku:

Nastavljamo vožnju „starom cestom“ za Buzet, pa uz dolinu Mirne prema Ponte Portonu i Bujama, do Plovanije gdje idemo u Sloveniju. Uživancija, netko sporije, netko brže, ali uglavnom svi skupa. Prema Istarskim Toplicama nije baš toplo (zanimljivo), pa idem sporije da se suvozačica ne smrzne jer je u trapericama.
            I tako polako prolazimo kroz Buje, pokraj zgrade nakadašnjeg Digitrona, tu je jednom zavoju prvi put u životu čizmom (koja to nije, to je „škarpon“ za planinarenje, ne znam hrvatsku riječ, ja ih tako zovem) zastružem po asvaltu, neznam kako, ali dobro...
            Dolazimo do granice, naši ništa, Slovencima treba skinuti kacige da nas bolje vide. Svi osim naše jedine vozačice koja je toga bila pošteđena. Ljubazni slovenski policajac mi govori da se nada da me neće sutra gledati u crnoj kronici, pitao sam ga da mi objasni što je time mislio, ali nisam saznao. Bit će da sam izgledao divlje. Bo...
            Vozimo dalje za Portorož, stajemo, neki idu jesti, većina samo na kavicu i tako.
Ima tamo još ljudi, nije gotova sezona.
            Sve uređeno i sređeno, mjesto me s hotelima i šetnicom podsjeća na neka francuska obalna mjestašca.

Pa evo malo Portoroža  slikama:

Slovenska trava je najbolja:

Nastavljamo cestom kroz Portorož prema Piranu. Ostavljamo za sobom palme, raskoš, velebne hotele i casina i ulazimo u komadić prošlosti. Piran, predivno malo mjestašce sa vidljivim utjecajem talijanske povijesti. Središnji trg koji nosi ime po ovdašnjem glazbeniku oko kojega se amfitetatralno podiglo mjesto sa zidinima na jednom brdu i predivnom crkvom na vrhu Pirana. Turistički autobusi dovoze posjetioce sa udaljenijih parkirališta, za ovo doba godine ima podosta gostiju koji znatiželjno fotografiraju kulturne znamenitosti.

Nekima od nas vrag nije dao mira pa smo se morali fotografirati na sred trga kraj najpoznatijeg stanovnika Pirana.

Put nas je od Pirana vodio dalje za Izolu. Dok je Portorož gradić suvremenog turizma sa hotelom do hotela i casinima na svakom koraku, Izola i Piran su tipična omalena primorska mjestašca koja laganom šetnjom s noge na nogu prođeš za 20-ak minuta.

Nakon Portoroža, Pirana i Izole posljednje odredište pred povratak kući jest Kopar. Lučki grad sa najvećom slovenskom kontejnerskom lukom, ali ima i komadić primorskog štiha sa svojim znamenitostima i posvješću. Parkirali smo motore na rivi da napravimo jednu zajedničku fotografiju i potom poneki od nas otišli u razgledavanje grada.

Od Kopra nastavljamo prema Kozini, pet minuta straha po autocesti bez vinjete do prvog izlaza, pa napokon nalazimo "staru" cestu do Kozine. Tankamo na OMV-u i laganini prema nazad. Odluka za ručak pada putem, idemo jesti u Hrvatskoj. Najedosmo se mesa, poslije još na palačinke kod cure koja nije išla s nama i tako... Dođoh doma oko 22:00.
            Sve u svemu lijepi đir. Motor izbrojao 288,9 km toga dana.
            I to je to ljepše ne može biti.

About-Us :: Members :: Information :: Gallery :: Member Gallery :: Guest Book :: Contact :: Forum :: Web Mail