Dogovorom društva posljednji vikend mjeseca travnja 2009. odlučili smo nedjeljni dan potrošiti u posjet gradu na 4 rijeke, naravno radi se o gradu Karlovcu. Društvo se sastalo na uobičajenom mjestu po oblačnom vremenu te uz strah od kiše krenulo kroz Gorski kotar, starom cestom Luizijanom put Karlovca. Uz stanku za kavu nedaleko samog odredišta, putem nas je ipak presrelo sunce na nebu tako da smo guštali zavojitim cestama kroz zaseoke, livade i šume prateći korito rijeke Dobre.

Oko podneva stižemo u Karlovac po ugodnom proljetnom vremenu, parkiravamo motore uz sam spomenik Domovinskom ratu te krećemo pješice u obilazak stare jezgre grada.

Grad Karlovac smješten je i uokviren koritima četiriju rijeka Korane, Kupe, Mrežnice i Dobre. 13. srpnja, 1579. godine smatra se danom rođenja grada pod okriljem zaštitnika Sv. Josipa. Sam grad se prostire na 402 kvadratna metra uz 60000 stanovnika. Položaj grada je vrlo zahvalan pošto je udaljen svega sat vremena vožnje od glavnog grada Hvatske kao i sat vremena vožnje od susjednih zemalja, Slovenije i Bosne i Hercegovine.

Samo središte grade uređeno je predivnim zelenim površinama, parkovima i perivojima, a popularni naziv karlovačka zvijezda dolazi od renesansne urbanističke jezgre grada na prostoru bivše tvrđave omeđene šančevima koji prate oblik pravilne šesterokrake zvijezde. Karlovac se kasnije razvio u barokni grad s brojnim primjerima "pučkog baroka" koji i danas daje jedinstveni ugođaj ovom dijelu grada. U karlovačkoj zvijezdi nalazi se i najpoznatiji trg u gradu, trg Bana Jelačića, sa spomenikom kugi u sredini trga.

Ulice unutar Zvijezde pravokutno su raspoređene, a na središnjem gradskom trgu nalazi se zavjetni pil ("Kužni pil") s likom Bogorodice izgrađen nakon epidemije kuge 1691. godine. U geometrijskom središtu čitave Zvijezde, pa tako i trga, je zdenac iz 1869. godine ukrašen alegorijskim prikazima rijeka, izgrađen na mjestu barokne fontane koja je crpila vodu dovedenu s borlinskih zdenaca.

Nakon obilaska stare jezgre, sjedamo natrag na motore te prolazimo kroz centar grada krećući se ka Dubovcu, starom dovrcu Zrinskih i Frankopana sagrađenom na brdašcu ponad Karlovca od kuda se pruža predivan pogled sa vidikovca kule samog dvorca.

Dubovcem su u 15. i 16. st. gospodarili kneževi Frankopani i Zrinski, a potom i karlovački generali. Smješten je na prapovijesnom humku povrh Kupe, a u najvišoj kuli je izložba i vidikovac. Iznutra je dvorac ukrašen povijesnim detaljima, a drvena stolarija i stepenište unutrašnjosti ostavljaju poseban ugođaj na posjetioca.

Maketa povijesnog raspoređenja ovog prostora, slike samih generala, stari topovi, ornamenti na stropovima i zidovima samo su neki od detalja koji se mogu razgledati unutar prostorija dvorca.

Nakon razgledavanja dvorca i okolice krećemo pomalo put kući u Rijeku uz stanku za ručak na samoj obali rijeke Dobre, koja je tekla nama čudnim tokom uzvodno iako znamo da je to nemoguće, ali takav nam je utisak odavala.

Još jedna nedjelja provedena u odličnom društvu, uživanjem na motorima. Kući smo došli u večernjim satima umorni, ali zadovoljni i sretni iskorištenim danom na asfaltu.

About-Us :: Members :: Information :: Gallery :: Member Gallery :: Guest Book :: Contact :: Forum :: Web Mail